Hakkımda

16 Ocak 2018 Salı

Elektronik Sigara (E-Sigara Deneyimi) Deneyimi * electronic cigarette*

Merhaba Arkadaşlar;

Uzun bir süredir sigarayı bırakmayı düşünüyordum. Çünkü bedenimde artık rahatsızlıkları hissetmeye başlamıştım. Ancak kafamda sigarayı bırakma havası henüz oluşmamıştı. Buna rağmen denemenin faydalı olacağını düşünüyordum.

Bir gün çalıştığım iş yerine gelen bir arkadaşta almak istediğim cihazı görünce merakla sorularımı kendisine yönelttim;fiyatı, kullanımı, işe yarayıp yaramadığı vs. zaten internetten de detaylıca incelemeye çalışmıştım.

Arkadaşın anlattıkları kafama yattı, kendisininde kullanıp sigarayı bıraktığını duyunca iyice kafama yattı ve aynı günün akşamında bizzat giderek cihazı aldım.Marka vermeyeceğim ama biraz pazarlık ve uygun bir yerden güzel bir cihazı iyi bir pil ile 230TL ye satın aldım.

İlk likiti cihazı aldığım yerdeki adamdan rica edip denemelik cihaza koydurdum güzel  bir tadı vardı ama hafifti ve sigara isteğimi tam anlamıyla gidermiyordu. Elimde bulunan normal sigara paketi neredeyse doluydu kafamda planladım ilk bir kaç gün normal sigaradan da günce 3 tane içecektim ve bir hafta sonra normal sigarayı bırakacaktım. Sahiden de bunu yaptım ve sigarayı neredeyse bir ay hiç ağzıma sürmedim. Buraya kadar gayet güzel, hafifledim, rahatladım, pis koku üzerimde yoktu.

Gel gelelim ki bu elektronik sigaranın insanı kasan geren bazı durumları var; aldığım cihaz piyasada çok kullanılan bir markanın cihazı  bunu belirtmek isterim. Buna rağmen; bazen ağıza likitin sıvısı sıcak bir halde damla damla geliyor ve bu durum insanı rahatsız ediyor şöyle ki; ağzınıza bir anca kaynamış bir meyve suyunun yoğunlaşmış damlasının geldiğini düşünün ve bunu sigara içiyorken düşünün çok kötü, elektronik sigarada gerçekten iyi likiti bulmak sorun hadi bri kez buldunuz devamını bulmakta ayrı bir sorun bulamıyorsunuz.Koil denilen ağızlık kısmının içindeki pamuk ve telli parçanın ise yanmamasına özen gösterip, ilk değişimde ve belirli periyotlarda yanmamış olmasına özen göstermelisiniz çünkü aksi durumda zehir çekersiniz içinize sigaradan farksız belki daha zararlı olabilir. Koili ilk taktığınızda what ayarını düşük tutmalısınız, ayrıca ilk koili takarken pamuğun iyice likite doyması gerekiyor bunu belirtmek isterim. He birde her gün şarj etmeniz gerekiyor. Başka bir sıkıntı ise likit haznesi cihazınız küçükse doldurduğunuzda normal bir kişiye bir tam gün yetmeye biliyor o nedenle yanınızda likitin şişesini de taşımalısınız, o durumda da likitin şişesinden sızma olabiliyor ona dikkat etmelisiniz. Sızıntı demişken cihazınızın likit haznesindeki contalarını da kontrol etmelisiniz sızıntı yapmaması için vs. uzayıp gidiyor.

Sonuç olarak; elektronik sigara zahmetli ve sıkıntılı olsa bile, denenmelidir. Çünkü diğer sigaraya göre hem daha ekonomik, hem daha az zararlıdır diye düşünüyorum. Ayrıca burada nikotinin seviyesini belirleyebildiğiniz için zaman içersinde nikotini sıfırlayabilir ve beraberinde elektronik sigarayıda bırakabilirsiniz.Sigarayı bırakmak için bir alternatif olabilir.Bunlar tamamen benim deneyimlediğim düşüncelerimdir, yoksa sigaranın elektroniği vs hiç biri bence masum değil ZARARLIDIR. İllaki sigara içerim deniyorsa bu normale göre daha avantajlı olabilir.Bu arada ben bu sıkıntılardan dolayı şuan elektronik sigarayı bıraktım,ama araştırmalarımda başlık kısmının daha orjinal ve iyilerinde bu anlattığım sorunların olmadığı belirtiliyor, ilerleyen süreçlerde dener isem sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Hepinize sağlıklı günler diliyor, sigaradan kurtulmamızı ümit ediyorum.

Hiç yorum yok: