Hakkımda

6 Ocak 2017 Cuma

QR Kod ile Para Çekme

Merhabalar;

Dün il kez müşterisi olduğum bankanın ATM'sinden kartsız QR kod ile para çekme işlemini denemek istedim ve buna ilişkin ön izlenimimi sizler ile paylaşmak istiyorum.

Öncelikli olarak şunu belirtmek istiyorum;Ülkemizde teknolojiyi en yakından takip eden gelişmeleri görüp uygulayalan kurumların başında bankalar geliyor ve ülkemizdeki bu konuda hatırı sayılır ivme kazanmış durumda olduğunu düşünüyorum.

Gelelim işlemin nasıl yapıldığına;müşterisi olduğunuz bankada QR kod ile para çekme özelliği var ise (Ben YKB ile denedim) öncelikli o bankanın cep telefonunda mobil uygulamasının yüklü ve aktif olması gerekiyor. Mobil şubeye şifreniz ile giriş yapıyorsunuz ve önünüze QR kod ile para çekme seçeneği geliyor, bunu seçiyorsunuz ve telefonunuzun kamerası aktif hale geliyor ve siz o camera görüntü kısmını banka ATM sinin QR kod görüntüsüne tutuyor ve algılamasını sağlıyorsunuz. Belirtmeyi unuttum arada çekmek istediğiniz tutarı cep telefonunuzdan belirtiyorsunuz.ATM ile cep telefonuzdan QR kod uyuşur ise ATM harekete geçiyor ve parayı ödemeye başlıyor.

Çok kolay ve güzel bir sistem olduğunu belirterek , ola ki kartınız yanınızda yok ise bu yolla ihtiyacınız olan parayı kolaylıkla çekebiliyorsunuz.

Ben işlemi yapmayı denedim lakin ATM de para olmadığı için işlemi gerçekleştiremedim. Bu şekilde bir hizmeti var bazı bankaların bilmenizi istedim.

Saygılarımla

Hiç yorum yok: