Hakkımda

9 Ocak 2017 Pazartesi

Varlık Yönetim Şirketleri

Merhabalar;

Ülkemizde son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan Varlık Yönetim şirketleri hakkında sizlere kısaca bilgi vermek istiyorum.

Varlık yönetim şirketlerinin denetimi ve kontrolü ülkemizde BDDK ca yürütülmektedir.BDDK nın resmi sitesinde bu şirketlerin isimlerini ve web sayfalarını bulabilirsiniz şuan için ülkemizde 15 tane bu şekilde faaliyet gösteren firma bulunmaktadır. Bakınız https://www.bddk.org.tr/WebSitesi/turkce/Kuruluslar/Varlik_Yonetim/Varlik_Yonetim.aspx

Bankaların ve finansal kuruluşların tahsili gecikmiş alacaklarını bu firmalar kendileri adına devir alıyorlar. Akabinde devir alınan bu aktiflerin tahsilatlarını ve yeniden yapılandırılmalarını sağlıyorlar.

Örneğin bir bankada kredi kredi kartı vb. ödenmeyen borcunuz bulunuyor ve siz bu borcu uzunca süre ödemediniz avukatlık durumu veya aşamasına geldiniz, banka sizin 100.000TL olan borcunuzu örneğin 10.000TL ye bu firmaya devrediyor bu firmada sizden o alacağı banka adına tahsil etmeye çalışıyor. Burada banka batıklarını zarar da olsa elden çıkartıp temize ulaşmış oluyor. Varlık yönetim firması da bu yolla 10.000TL ye aldı bu alacağı örneğin 100.000TL olmasa da borcu sizden bir şekilde tahsil ediyor. Bu süreç çok daha detaylı her firmanın izlediği yol ayrı olabiliyor.

Kısaca bundan ibaret diyebiliriz.

Saygılarımızla

Hiç yorum yok: