Hakkımda

15 Ekim 2019 Salı

Okul mu? İş mi?

Merhaba arkadaşlar;

Çok uzun bir aradan sonra fırsat buldukça yazmaya yeniden devam edeceğim...

Başlıkta belirttiğim soru aslında henüz lise öğrencisi olan veya çocuk sahibi olan insanlara yönelik bir soru, bu konunun üzerinden kısaca geçip kendi düşüncemi sizler ile paylaşmak istiyorum.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, okul, eğitim kesinlikle önemli ve öncelikli burada bunu tartışma konusu olarak açmıyorum. Sadece günümüz eğitim sistemine baktığımız da ve bu sisteme dahil olan tüm öğrencilerin sonucunu incelediğimiz de durumu anlamak, soruya cevap vermek daha kolaylaşıyor.

Anlatmak istediğim; günümüzde eğitim hele ki kaliteli özenli bir eğitim almak gerçekten çok pahalı, buna sadece bir okul kaydı gözü ile bakmazsak, örneğin bir ana okulu öğrencisi bile yıllık 10-20 bin TL ( bu fiyat genel ortalama daha üzerinde ve bir nebze alt fiyatlarda olan okullarda olabilir) kayıt bedel, en yakın mesafe için yıllık 3bin TL gibi servis ücreti, bunun dışında her hafta bir veya iki kez düzenlenen etkinlikleri de düşünürsek bir yıl boyunca neredeyse sadece okulda geçen zaman için en az yıllık 20bin TL gibi bir rakamlık harcama yapması gerekiyor. Bu daha ana okulu, lafı uzatmadan üniversiteye kadar geçen zamanın muhasebesini size bırakıyorum.He diyeceksiniz ki bu özel okul doğru, devlet okulunda da inanın , bu rakam yıllık 5bin TL altına düşmez diye düşünüyorum ben....Şimdi gelelim can alıcı noktaya elbette eğitimi tüm bireylerin alması şart ve şahsi olarak da almalıyız. Ancak üniversite aşamasında düşünen bir birey helede okumaya niyeti yok ise bir sanata mesleğe yönlendirilmeli, illa üniversite okusun diye şahsen zorlanmamalı ki sonucu ortaya ya işsiz bir genç, yada iş beğenmeyen bir genç çıkmaktadır.

Anlatmak istediği , sadece işin okul boyutu, yoksa okumak, elinden kitabı düşürmemek düstur olmalı, araştırmak işini en iyi şekilde yapmak geliştirmek gerek, yanlış anlaşılmaması ümidi ile kısa bir paylaşım....

Saygılarımla

Hiç yorum yok: