Hakkımda

26 Aralık 2016 Pazartesi

Kredi Kartlarında Faiz Nasıl Hesaplanır(Formülsüz Anlatım)

Merhaba;

Artık günümüzde bir çok insan farklı nedenlerden dolayı kredi kartı kullanıyor.

Kredi kartlarını planlı ve düzenli kullandığımızda zarar değil avantajlarını görürüz bu benim tezim, farklı düşünenler elbette olabilir.

Bazı durumlarda kullandığımız kredi kartlarını ödemekte güçlük çekebiliriz; bu durumda acaba kredi kartlarının faizi nasıl oluyor diye merak edenlere kısaca bilgi vereceğim.

Kredi kartı ekstrenizde yazan DÖNEM BORCU sizin o rakamın tamamını ödemenizi gerektiriyor, bazı insanlar asgari kısmını ödeyip, hiç bir sorun olmayacakmış gibi kartlarını kullanmaya devam ediyor.Bu bir sıkıntı detaylarını ileri de farklı yazılarımda paylaşacağım.

DÖNEM borcunuzu son ödeme tarihinde diyelim ki ödemediniz?Son ödeme tarihini takip eden gün itibarı ile akdi faiz oranından faiz uygulanmaya başlayacaktır. Katılım bankalarında bu durum bildiğim kadarı ile biraz daha insaflı onlar biriken kara tekrar kar işletmediğini, normal bankaların ise oluşan faize faiz işletmeye devam ettiğini belirtiyorlar.

Benim nacizane önerim; kredi kartını sadece ödeme aracı yani yanınızda para taşıyacağınıza kart taşıyormuşum benim param lakin ; sadece hesabımdaki yada birikimimdeki param kadar limitim var diye düşünün, ipin ucu kaçınca toparlamak gerçekten zor olabilir. Birde çok fazla kart olacağına derli toplu iki kartınız olsun bütçenizi daha kolay takip edersiniz.

Dilerseniz internette faiz hesaplamaları vs. gibi bilgileri her bankanın web sayfasında kolayca bulabilirsiniz.

Saygılarımla

Hiç yorum yok: