Hakkımda

16 Kasım 2015 Pazartesi

Refinansman (Kredi Yeniden Yapılandırma)


Merhaba Değerli Okurlar;

Bugün sizlere refinansman (Yeniden Yapılandırma) hakkında kısaca bilgi vereceğim.

Bu uygulamayı gerek normal gerekse katılım bankalarının uygulamaları aşısından ele almaya çalışacağım.

Refinansman'ın (Yeniden Yapılandırma)kısaca tanımı şudur; geçmişte kullanmış olduğunuz bir kredinin devam eden taksitleri varken, piyasada kullandırım oranları aşağı yönlü seyir kazandığında, müşterilerin bu oranın kullandığı bankadan aşağı yönde güncellenmesini isteyebilir.Banka bu duruma olumsuzda cevap verebilir.Özellikle katılım bankaları kullandırım esnasındaki akti(sözleşmeyi) bozmak istemezler ve bu uygulamaya sıcak bakmayabilirler ancak katiyen yapmazlarda diyemeyiz, her bankanın farklı uygulaması olacaktır.

Katılım bankası veya normal bankalar eğer talebiniz de  olumlu yönde oran güncellemesi yapmaz ise, müşteri olarak daha farklı bir bankaya bu kredinizi taşıyabilirsiniz.(Önce kredinizi taşıyacağınız banka ile oran ve masraflarda mutabık kalmalısınız ve akabinde bu durumu bankanıza bildirmelisiniz) Benim şahsi görüşüm kullandığınız bankada bu işi bitirmeye çalışmanız yönünde olacaktır.Çünkü işleminiz daha kolay bitecektir.Ayrıca yeni bir kredi kullanıyor gibi yeniden bir süreç yaşamak zorunda kalacaksınız.Birde bu işlemler için sizden masraf istenebilir, pazarlık yapmayı unutmayın.

En doğrusunu Allah bilir diyerek; katılım bankacılığında da bu uygulama borcu arttırıcı bir işlem olmadığı için caiz olduğu belirtilmektedir.

Saygılarımla


15 Kasım 2015 Pazar

KREDİ KARTI BAŞVURUSU




Merhaba Değerli Okurlar;

Bugün sizlere kredi kartı başvurusu yapılırken dikkat edilmesi gerek ve ince nüanslardan bahsedeceğim.

Biliyorum, bir çok banka zaten size geliyor veya alternatif kanallar ile başvurularınızı kolaylıkla alabiliyor ve sonuçlandırıyor.

Ancak bazı arkadaşlarımız kredi kartı almak için didinip duruyor, almak için banka banka geziyor.

Mesela ilk kart alırken bankalar biraz daha temkinli davranıyor veya geçmişte kart kullanmış ve ödemelerde sıkıntı olduğu için kartı kapanan kişilerin kart başvuruları olumsuz sonuçlanabiliyor.Ben bugün bu arkadaşlarımıza bir nebze yol göstermeye çalışacağım.

Bankalar genelde başvuru esnasında aşağıdaki evrakları kişilerden talep ediyor.

-Bankanın belli çerçeveler kapsamında oluşturduğu başvuru formu ve sözleşmesi
-Kimlik
-Gelir Belgesi
-Ek kazançlar var ise bunların belgeleri

Öncelikle başvuru alan kişiye tüm sorularını ve geçmişte yaşadığınız bankalardaki özel durumlardan bahsetmeniz faydalı olacaktır.Ayrıca istediğiniz limitleri ve varsa diğer bankalardaki kredi kart limitleriniz.

Eğer kullandığınız kredi veya kredi kartlarınız gecikmede ise mutlaka kart başvurunuz red olacaktır.Aynı şekilde son 5 yıl içinde Avukatlık-İdari takip duruma düştü iseniz gene başvurunuz red olacaktır.Ben ödedim ama derseniz eğer; sistemde ödemeniz görünüyor doğru fakat eskiye dönük karanlık listenizde görünür.Burada banka kendisini riske atıp kartı onaylayabilir yada ben bu riske girmek istemiyorum diyip otomatik olarak da red edebilir.Ayrıca devamlı çalıştığınız bankalarda ilişkileriniz iyi ve sizi tanıyıp güveniyorlarsa işiniz daha kolay olacaktır.

Eğer yeni iş hayatına atıldınız ve kart almak istiyorsanız da burada dikkat etmeniz gereken nokta aynı iş yerinde en az 6 ay çalışıyor olmanızdır.

Ayrıca aşağıdaki linkten başvuru için istifade edebilirsiniz.

http://www.hangisi.net/kredi-kartlari

Saygılarımla

14 Kasım 2015 Cumartesi

E-POS



Merhaba Değerli Okurlar;

Bugün sizlere bankaların bir ürünü olan ve çok bilinmeyen E-POS sistemi hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum.

Hemen hemen hepimizin bir şekilde kredi kartı veya banka kartı bulunuyor.Bu kart ile yaptığımızda ödemeyi yapmak için kullanılan cihaz POS olarak adlandırılıyor.

Ancak birde E-POS var bu ürünü ne siz nede bankacılar aslında fiziken görünmüyor.
Banka müşterisi olan şirket ve şahıs firmalarının internet ortamından, kendi müşterilerine vadeli olarak yaptıkları satış tutarlarının, müşteri kredi kartlarından tahsil edilmesini sağlayan sanal bir sistemdir.

E-POS;

*Mail order olarak çalışır, fiziken kartın varlığına ihtiyaç duyulmaz (telefon ile bilgi verilmesi ve sözleşme imzalanması kaydı ile uzaktan çekim yapılır)
*Sistem güvenlidir.Kart bilgileri güvenli ortamda şifrelenerek tutulur.
*Bu sistem ile müşterilerinizden kredi kart bilgilerini almak ve sisteme tanımlamak sureti ile;düzenli aidat tahsilatı, limiti etkilemeden düzenli taksit tahsilatı yapmak yoluna gidebilirsiniz.
*Sistem sizlere raporda oluşturmakta ve dilediğiniz dönemi seçip geçmişi görebilirsiniz.


E-POS hakkında ayrıntıyı bankalardan veya çalıştığınız bankanın şubesinden alabilirsiniz.

Ben sadece böyle bir ürünün varlığı hakkında sizi bilgilendirmek istedim.Nedeni ise; her bankanın bu  ve benzeri ürünleri olmasına karşın her bankada ürün özelliği farklılık göstermektedir.

Saygılarımla

13 Kasım 2015 Cuma

BANKACILIKTA DİĞER ÜRÜNLER

Merhaba Değerli Okurlar;

Bankacılıkta diğer ürünler konusunda bir çok ürünü ele alabilme şansımız bulunuyor.

Bu ürünleri madde madde sıralamaktansa, kişilerin isteklerine göre hemen her banka alternatif yollar ile çözümler sunmakta, yeni uygulamalar geliştirmektedir.

Aslında diğer olarak adlandıracağımız ürünlere alternatif adınıda verebiliriz çünkü; bir kredi kartı düşünün, aynalı, pusulalı, temassız özelliğe sahip, HGS işleminizi yapan vs. vs. uzayıp gidiyor.

O nedenle pazarlamacı arkadaşlarım müşterilerinin isteklerini tam anlayıp, yerine getirmek adına varolan sistemleri veya alternatifler ürünler geliştirerek, müşterisinin isteğine cevap verirken bankacılık alanında gelişime katkı sağlamaktadır.

Bu konu ile bankadaki özellikle bireysel segmentteki konuları kapatıp, gelecek günlerde, gerek banka, gerek bankacılık, gerekse yaşanmış hikayelerden tutunda bir çok banka ve insana özgü konuları ele almaya çalışacağım.

Saygılarım.

12 Kasım 2015 Perşembe

SİGORTA ÜRÜNLERİ




Merhabalar;

Bugün sigorta konusunu ele alacağım.

Bu konuda iki branş bulunuyor elementer ver hayat sigortaları, ben sizlere elementer kısmından bahsedeceğim.

Sigorta aslında firmalar bazında sınırlandırılsa da her ürünün sigortalanabileceğini öncelikle belirtmek isterim.

Örnek verecek olursak DASK deprem, Yangın, Kasko, Ferdi Kaza, Zorunlu Trafik Sigortası, Tarsim kapsamında çiftçilere özgü sigortalar daha bir çok ürün sayabiliriz.

Sigortacılığın tarihi çok çok eskilere dayanmak ile birlikte ülkemizde hala bu ürüne karşı olan kitleler azınlıkta değillerdir.Gerek inanç gerekse farklı sebepler ile bu ürünü uygun bulmayan bir grup gerçekten de vardır.

Şahsi görüşüm sigorta şuan ki şartlarda elzem ve olmasının faydaları zararından daha fazladır.

Şöyle düşünün sizin bir iş yeriniz var ve bütün sermayeniz burası, hırsızlık yangın, deprem, sel vs. sebeplerden ciddi zararlar görmesi durumunda belki de hayatınız alt üst olabilir.Bu durumla karşılaşmamak adına sigorta kurtarıcı bir ilaç oluyor.Çünkü herhangi bir kasıt kötü niyet yok ise sigorta firmanız sizin zararınızı tazmin etmekle mükelleftir. Unutulmamalı ki sigortacı da sigorta ettiren de iyi niyet ilkesi doğrultusunda dürüst davranmalı yalan beyanda bulunmamalıdır.

Örnekleri sayfalarca çoğaltabiliriz.Biz bu ürünü nasıl satarız kısmına bakınca;

İlkemdir; her üründe olduğu gibi referanslarınız önceliğiniz olduğu ve takip ettiğiniz sürece vede siz insanlara fayda zarar analizini yaparak ürünü anlatmanızın akabinde kolaylıkla poliçenizi pazarlayabileceksinizdir.

Özellikle sigorta ettirenlerin, firmaların tekliflerindeki klozları iyi incelemesi gerekir, çünkü bazen ucuz diye yaptırdığınız sigortalar, bir çok tazmin konusunu klozalara eklemeyerek fiyatları daha aşağıya çekebiliyor.Ayrıca sigortalar poliçelerinde asistanlık, çilingir, danışmanlık vs. yan hizmetler sunarak müşterilerinin işlerini kolaylaştırıyor.

Pazarlamacı arkadaşlarımızın ürünü satarken müşteriye net açık bilgi vermesi hem müşterinin yaşayacağı bir sıkıntı esnasında darda kalmasına mahal vermemiş olacak hemde bu müşterisini mutlu etmesi sonucunda daha fazla ve devamlı müşteriye sahip olacaktır.

Saygılarımla


11 Kasım 2015 Çarşamba

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ (BES)



Merhaba Değerli Okurlar;

Bugün kısa adı BES olan Bireysel Emeklilik Sistemi konusunu ele alacağız.Baştan belirtmek isterim ki; mevzuatı ve içeriği çok kapsamlı olan bu üründe ben konuyu sizlere özet ve bizleri ilgilendiren kısımları ile irdeleyip sizler ile paylaşacağım.

Öncelikle bu BES ürününün küçük birikimler ile yapılabilecek, devletinde %25 ilave katkı sağladığı güzel bir yatırım aracı olduğunu, ileriye dönük ve uzun soluklu bir yatırım aracı olduğunu belirtmek isterim.

Ürünün pazarlamasında genelde ferdi ve işveren katkılı iki ayrı seçeneği oluyor. Şöyle ki ferdi olarak adlandırdığımız sınıf; kişilerin hür ve kendi istekleri ile çerçeve sözleşme kapsamında, belli alt limitten az olmamak kaydı ile istediği tutarda düzenli ödediği ve sistemde minimum 10 yıl 56 yaş şartına tabi olduğu bir plandır.
Diğer iş veren katkılının farkı ise ; çalıştığınız işyerinin sizin adınıza katkı payı ödemesi söz konusu oluyor.

Bireysel emeklilik sistemi herkesin, her bankacının veya finanscını buyrun ürünümüz budur imzalayın diyerek satabileceği bir ürün değildir.Çünkü bu ürünün satışını yapan (aracılar) kişinin mutlaka Emeklilik Gözetim Merkezince (EGM) kendisi adına sınavı kazanmak koşulu ile tahsis ettiği emeklilik aracı belgesinin bulunması ve satış esnasında bunu ibraz etmesi zorunludur.Bu nedenle mutlaka ister şahsi ister kurumunuz aracılığı ile bu lisansı alamaya çalışmanızı tavsiye ederim. Şöyle ki; lisansı aldığım ilk hafta CV me belgenin varlığını eklemem ile aradan geçen bir kaç gün sonra bir emeklilik firmasından iş teklifi aldığımı belirtmek isterim.

Ürünün fayda-zarar yönünü ele almayacağım sayfalarca yazı çıkabilir.Bu nedenle konunun özünü teşkil eden ve tüm detayları bulabileceğimiz Emeklilik Gözetim Merkezinin web adresini paylaşacağım detayları dilerseniz buradan bulabilirsiniz http://www.egm.org.tr/ .

Ürünün hedef kitlesi şuan için 18 yaş ve üzeri herkes olabilir.Yakın zamanda kesinleşir ise 18 yaş altındaki kişilerde bu sisteme dahil olabilecek, demek oluyor ki alınacak çok fazla yol var, kaldı ki mevcut durumda bile ülkemizde potansiyeli çok fazla, çünkü sistemin temeli hayat sigortasına dayanıyor ama şuan hiçbir bağı yok. Türkiye de BES sisteminin son 5 yılı parlamış durumda diğer ülkelerde ise tasarruf eğilimi ve kişilerin gelirleri daha fazla olduğu için ülke bütçesi kadar bu sistemler bütçeler erişmiş vaziyette.Sistemin ülke ekonomisine ciddi katkılarının olduğunu da unutmamak gerekir.

Bu ürünün satışında ; pazarlayan kişinin ürünü alan kişiye uzun soluklu bir yatırım olduğunu, kısa süreli kazanç ummayı düşünüyorsa yanlış olduğunu belirtmelidir. Sistemde her firmanın farklı olmak kaydı ile giriş çıkış yönetim vs. giderleri bulunuyor.Bunlar net bir şekilde müşteri ile paylaşılmalı.Müşterinin geliri iyi ölçülüp uygun planlar tavsiye edilmelidir.
Ürünün faydaları anlatıldığında, eğer ki kişinin özel bir durumu yok ise satılmama şansı çok az.Genelde BES satışı yapan kişilere firmaları primler vermektedir.Bu nedenle de pazarlamacılara da ek gelir sağlamaktadır.
Hele birde toplu satış (özel gruplar oluşturup, o gruba özel avantajlar sunarak) grup veya iş veren katkılı anlaşmalar yapabilirseniz çok güzel gelir elde edebilirsiniz.

Ayrıca müşterinize muhtemel birikim, getiri en iyi en kötü senaryolardan bahsetmeyi unutmamanız insanların kafalarındaki soru işaretlerini giderecek ve satışı olumlu kapatmanıza yardımcı olacaktır.

Bu üründe de referans müşteri çok önemli özellikle satış yaptığınız bir kişiden size en az 1 müşteri yönlendirmesini ısrarla istemenizi öneririm.

Saygılarımla

9 Kasım 2015 Pazartesi

BANKA KARTLARI (cards)


Merhabalar;

Bugün ele alacağımız diğer bir banka ürünü ise Kredi Kartı ve Bankamatik veya ATM kartları olacaktır.

Dünya ve ülkemiz üzerinde sıklıkla kullanılan ve kullanımı her geçen gün artan banka kartlarını iki sınıfa ayırabiliriz.

Birincisi; Kredi kartları; bu kartlar sizin talebiniz veya bankaların jest vs. anlaşmaları sonucunda temin ettiği belirli limitleri olan ve bu limitler dahilinde harcama yapmanıza yada nakit çekmenize (Katılım bankaları kredi kartlarında nakit çekim özelliği bulunmuyor, faizsiz olduğu için olanlarda da farklı metodlar uygulanıyor.) imkan sunan kartlardır.Aslında mevzuatlardaki değişikler nedeni ile artık kredi kartı talepleri de hemen karşılanamayabiliyor.Nedenine gelince ; kartı talep eden kişinin sicili, çalışma süresi, elde ettiği geliri vs. sebepler öne çıkıyor.

Kredi kartlarını mantıklı ve gelirimiz nispetinde kullanıp, zamanında ödeme yaparsak sadece faydasını görürüz. Ne var ki; günümüzde durum farklı, bir çok bankadan alınan çok sayıda kart ile taklalar attırılıyor ve faiz ödemek zorunda kalınıyor. Bununla da kalmayıp  bu vesile ile sicilimizi bozulmuş oluyor.

Kredi kartlarını artık hemen hemen bir çok insan biliyor ve kullanıyor, ancak ülkemizde hala ciddi anlamda potansiyel bulunuyor.Kredi kartı satışı için standt kurmaktan, şube içi veya birebir hatta telefon ile irtibat kurarak satış yapabiliriz.En önemlisi de sizinle cagri çalışması olup, kredi kartı olmayan müşterilerinize bu ürünü sunup sonuca ulaşmanız olacaktır.

İkinci olarak ise; Bankamatik veya ATM kartları; bu kartlar ise bir hesaba bağlı olarak, hesapta varolan kendi paranızı alış veriş veya nakit çekimi için kullanmanıza olanak sağlar.Bu ürünü almak isteyen müşterinin her hangi bir banka şubesinden hesap açarak talep etmesi yeterli olmaktadır.
Hesap kartları nakit taşıma riskinizi ortadan kaldırmanıza yardımcı olacaktır.

Özellikle belli sayının üzerinde işçi çalıştıran  işyerlerinin maaş ödemelerini bankadan yapma zorunluluğu getirilmesi neticesinde, belki hiç bankada işi olmayan yada olmayacak insanlara dahi hesap açılarak bankamatik kartı temin edilebiliyor.Benim en önemli kitle olarak gördüğüm grup maaş ödemesi alanıdır.Tabi bu noktada müşterinize sunacağınız promosyonlar öne çıkıyor, eğer bankanız bu noktada aktif değilse sizin işiniz ikili ilişkilerden geçmektedir.

Not: Kredi kartının sadece bir ödeme aracı olmaktan çıktığı ve hayatımızın bir çok alanına girmeye başladığını belirtmeyi de isterim.

Azmetmek başarmanın yarısıdır diyor bu yazımızı sonlandırıyoruz.

Saygılarımızla

8 Kasım 2015 Pazar

NAKİT YÖNETİM ÜRÜNLERİ



Merhabalar;

Bugün benim tanımım ile Nakit Yönetim Ürünlerini ele alacağız.Nedir, kitlesi kimdir, faydası nedir, özet olarak sizler ile paylaşacağım.

Nakit diyince; anlam itibarı ile hepimizin aklına para geliyor kuşkusuz, elbette öyle...Buradaki mahiyeti de hemen hemen böyle...Fatura, SSK, Kira, Aidat, Düzenli para transferi,vergi, harç, vs. vs. yaptığımız tüm ödemeleri.

Bu konuyu işlerken odak noktamıza şunu koymanızı ümit ediyorum.Düşünün bankalar fatura ödeme merkezleri veya bu işleme aracılık eden aracı kurumlar yok?insanlar her bir faturası için ayrı ayrı noktalara gidip saatlerce sıra bekleyecek, neyse ki böyle bir durum artık yok, oturduğumuz yerden bir tek talimat vererek ömür boyu (kart veya hesabımızın müsait olması durumunda) ödemeleri sistemler bizim adımıza gerçekleştiriyor.

Böyle bir ürünü pazarlama noktasında bankacılar genelde zorlanmıyor şüphesiz.Hatta dönem dönem bankalar talimat veren müşterilerine özel ödüller dahi sunuyor.

Hedef kitlemiz tek cümle ile; tüm şahıs ve tüzel kişilikler yer alıyor.

Avantajlarını sayar isek;


  • Kişiye zaman kazandırıyor.
  • Evrak takibi (faturam gelmedi, geriye dönük ödeme dekontları vs.) ve israfının önlenmesi
  • Manuel takibe göre gecikme vs. noktalara sebep vermemesi
  • Farklı aidatların ödemeleri için ulaşılamayan ödeme noktalarına transfer yolu ile ulaşım sağlaması...


Olarak kısaca sıralayabiliriz.


Saygılarımla

7 Kasım 2015 Cumartesi

KREDİLER-FİNANSMAN DESTEKLERİ



Merhaba Değerli Okurlar;

Bugün kredi-finansman desteği konusunda nasıl satış yapar?nasıl performansımıza katkıyı olumlu yönde sağlayabiliriz naçizane ele alacağız.
Kredini-finansman desteğinin özü; nakite, ürüne,mala, eve, arabaya, herhangi bir iş yapmak için paraya ihtiyacı olan insanlara, para temin etmek veya ürünü, malı vs. almak vardır.
Kredi-finansman desteğinde genelde müşteriler arayış içerisinde olur ve çoğu zaman bankalara veya finans kurumlarına kendileri ulaşır.Ancak rekabetçi ortamda olduğumuzu düşündüğümüzde, pastanın büyüklüğü kazancı ele alındığında, her zaman şans bizden yana olmayabiliyor ve çoğu müşteriye cazip teklifler ile bankacılar ulaşıyor.Hatta bir iş için birden çok banka arasında mekik dokunabiliyor.
Unutmaması gereken bir diğer konu ise; kredi-finansman desteği pazarlaması yapılırken, piyasadaki oranlar ile sizin kurumunuzun sunduğu oranlar yani maliyet ana etkeni oluşturuyor.Özetle piyasada %0,90 oranlar var iken siz müşteriye bu oranların üzerinde teklif sunduğunuzda ve birde cazip masraflarınız yoksa o işi alma şansınız çok zor ama tabi pazarlamacılığınızı konuşturarak iş çıkarabilirseniz ne ala...

Hedef Kitle Tespiti:


Nakit(Tüketici) Krediler;bu alanda sınırımız yok, cep telefonundan tutunda, saç ekimi, sağlık tedavisi, elden alınmış bir borcun ödenmesine kadar bir çok insanın ihtiyaç duyabileceği kredi türüdür.O nedenle potansiyeli ve riski de yüksektir. Genelde de teminatı da yoktur.Size düşen bazen kapı, kapı dolaşmak, bazen bir elektronik veya mobilya mağazası gibi firmalar ile ortak hareket etmek olabilir.Bu noktada müşteri temininin çok zor olmayacağına inanıyorum.

Konut Kredisi;İnsanların en çok heves ettiği bazen bir evim olsun, bazende yatırım amacı ile başvurulan kredidir.Teminatı olduğu için riskide azdır aynı zamanda bankalarında sevdiği bir kredi türüdür.Özellikle büyük şehirlerde gelişen konut sektörü hemen her semt ve bölgede yaygın haldedir.Büyük projelerde sunacağınız alternatif metotlar yolu ile kendinize bir hazine oluşturabilir yada mahalle mütaahitler ile iyi işler çıkarabilirsiniz.Ayrıca bu noktada emlakçılar sizin için iyi bir kaynak olabilir.

Taşıt Kredileri;Galeri, oto bayiiler ikinci el araç alım satım yapan şahıslar ile kuracağınız ilişki hatta anlaşmalar (otomatik kredi başvurusu ) ile güzel bir potansiyel yakalayabilirsiniz.

Kurumsal ve Ticari krediler konularında çok fazla deneyimim olmadığı için bir şey paylaşamayacağım.Kredi ürünü aslında bankacıların en sevdiği ürünlerdir.Çünkü musluğun başındadırsınız ve genelde müşteri sizi ikna etmeye çalışır.Unutmayın ki her kredi pazarlayanı bağlar ve risk algısı ile hareket etmekte fayda vardır.Aksi durumda çok iş yapayım derken adınız batık krediciye çıkabilir.Bu nedenle müşterilerinizde seçici olmanız yararınızadır.He unutmadan belirtmek isterim;kredi pazarlarken çapraz satış yapmayı unutmayalım;;==)) hedeflerimiz ve performansımız için yakalayağımız bu şansı kaçırmamış oluruz.

Saygılarımla

3 Kasım 2015 Salı

Bankacılıkta Kalem Kalem Hedef Gerçekleştirme Yolları

BANKACILIKTA MEVDUAT KAZANIM YOLU

Merhaba Değerli Okurlar;

Dünkü yazımızda bazı temel bankacılık ürün kalemlerini ele alarak, bunları kısaca açıklayıp sizler için sıralamıştık..

Bugünden itibaren bu sıralanan ürünlerde hedef gerçekleştirmek için, bir diğer anlamda da performansımızın iyileştirilmesi adına, naçizane bazı yolları sizler ile paylaşacağım.

İlk olarak MEVDUAT kalemini ele almanın faydalı olacağını düşünüyorum.Nedeni ise her bir banka pazarlama, hatta en alt ünvandan en üst ünvana kadar gündemine olan bu ürün  her dönem bankacılıkta  öne çıkıyor ve kıymeti hiç ama hiç azalmıyor.

Mevduat; ürünü özetle kişilerin birikimlerinin bankalara (katılım ve mevduat bankalarına) kazandırılmasıdır.

Öncelikle hedef kitlemizin belirlenmesi çok ama çok önemli çünkü; kitlemizi belirledikten sonra müşterinin pozisyonuna göre stratejilerimizi geliştirmemiz daha kolay olacaktır.

Genel anlamda bankacılıkta pazarlama esnasında; tanıdığımız, bildiğimiz insanların referansları bizlere zor açılacak kapıları kolaylaştıracaktır. Şöyle ki eğer bir müşteriniz veya yakınınız (mevduatı olan) varsa o kişinin aynı şekilde parası olan en az bir veya bir kaç tanıdığı da olacaktır.Bu kişiden diğer kişiye ulaşmak için yardım almanız faydalı olacaktır.Bu taktik aslında sadece mevduat için değil bankacılıkta hatta bir çok pazarlama faaliyetinde etkin ve hala sık kullanılan bir metottur.

Ancak gelişen teknoloji ile internet ortamında da mevduatı olan müşterileri bulmak kolaydır.Örneğin; herhangi bir ev, araba satışı için ilan yayınlayan web siteleri (sahibinden. com veya arabam.com gibi) size ışık olacaktır.Burada iletişim bilgileri yer alan kişilere ulaşarak, bir çay içme fırsatı oluşturabilirseniz, satıştan sonra bu mevduatını nerede kullanacağını, ne yapacağını sizinle paylaşmasını anlattırabilirseniz, sizinde elinizde olan bazı doneler ile o kişiye kazanç kapılarını, getirileri anlatarak , parayı bankanıza kazandırabileceğinizi umit ediyoruz.

Aslında bir çok müşteri birden çok banka ile çalışmakta ve sizinle çalışan müşterinin parası varsa büyük ihtimalle başka banka veya alanda değerlendirdiği parasıda vardır.Bu müşterilerinizi koruyup, ilişkinizi sıkı tutarak,hatta donanımızın var ise onlara yol göstererek ilave mevduatlar isteme ve sonuç alma şansınızda yüksektir.

Ayrıca; unutulmaması gereken bir konuda özellikle mevduat konusunda bulunduğunuz pozisyon ve bankanızın genel politikaları ve markanın bilinirliği yani güven bu noktada öne çıkmaktadır.

Örnekleri çoğaltma şansımız çok fazla ve her kişinin kendince bir pazarlama taktiği olduğunu bilirsiniz.Kendinize özgü bir taktik oluşturduğunuzda, yılmadan ve ısrarla takip ederseniz kazanacağınızı belirtmek isterim.Çünkü mevduatı olan insan nazlıdır, ürkektir, herşeyden etkilenebilir o yüzdende dengeyi iyi sağlayıp, kurumunuza kazandırdığınız bu mevduatı korumanızda çok önemlidir.

Saygılarımla

2 Kasım 2015 Pazartesi

Bankacıların Hedef Kalemleri

Merhaba Değerli okurlar;

Bugün sizlere ortalama bir bankacının (özellikle bireysel segment) hedef kalemlerinden bahsetmek istiyorum.

Ülkemizde hala bankacılık anlamında yol alınacak, ulaşılacak hatırı sayılır bir kitle olduğunu okuyor ve araştırdığımızda görüyoruz.

Peki bu bankacılar genelde müşterilerine hangi ürünleri sunarak sahaya çıkıyor,bunları aşağıda maddeler halinde sizlere sunmak istiyorum.

Maddelere geçmeden önce ; unutulmamalı ki; bankacılıkta asıl olan, para toplamak ve ve parayı vermektedir.Yani ihtiyacından fazla parası olan insanlardan toplarken, diğer yandan ihtiyaç duyan insanlara kredi yolu ile bu parayı temin etmektir.

1-Mevduat:Hemen hemen her cinsten parayı hatta, altın ve gümüşü toplamak
2-Kredi:Konut, araç, ihtiyaç ve diğer ticari krediler
3-Nakit Yönetim Ürünleri; Bu kapsama, fatura ve düzenli ödeme talimatları, SSK, Vergi, Bağkur vs. ödemelerini koyabiliriz.
4-Kartlar; Kredi ve Banka Kartları
5-BES:Bireysel Emeklilik Sistemi
6-Sigorta Ürünleri; Elementer DASk-K'tan tutunda kasko hayat vs. aklınıza gelebilecek sigortaların tamamı...
7-Diğer Ürünler; Okul Taksit Ödemeleri, Site tahsilat yöntemleri,POS, Uluslar Arası Para Transfleri,maaş ödemeleri vs.vs. müşteri istekleri ve zamanın getirdiği istekler doğrultusunda uzayıp gider..

Çoğu zaman eleştirilen bankacılık sistemi aslında müşteriler içinde artık olmazsa olmaz ve hayatın tam içinde yer alan kolaylıklar sağlayan, ayrıca gerek kişisel gerekse şirketler açısından ekonomiye yön vermektedir.Bu nedenle de bu ürünlerin anlatılması klasik çözümlerin sunulması bankacılıkta pazarlamacıların asli görevleridir.

Bu bankada pazarlamacılar ne iş yapar dendiğinde, aklınızda birşeylerin oluşması adına bir kaç üründen ve temel olan ürünlerden birazına değinmiş olduk, bu hedef kalemleri bankadan bankaya değişmekle birlikte Mevduat ve Kredi kalemleri her bankanın ana gündemi olduğunu düşünüyorum.

Saygılarımla

1 Kasım 2015 Pazar

Performans Ölçümü

Merhaba Değerli Arkadaşlar;

Bir çok sektörün kendine özgü performans ölçüm kriterleri bulunuyor.

Bu yöntemlerin adilane olup, olmadığı konusu çok su götürür cinsten...Eminim hepinizin içinde bulunduğu iş ortamında gerek programlanmış, gerekse yöneticilerin kanaatinden oluşan performansa dayalı hem güzel hemde kötü anıları bulunuyordur.

Bu konu üzerine örnek vererek ve zaman zaman yazılar yazmayı düşünüyorum.

Sizlerin konuya olan ilgisi tabi burada öne çıkıyor olacak...

Şimdilik sadece bir girizgah ile, konuyu kapatalım.

Ne var ki her gün o okuyalım öyle yada böyle faydalı ilimden alalım inşAllah...

Saygılarımla
https://www.performans.com/peHost/tr/