Hakkımda

2 Kasım 2015 Pazartesi

Bankacıların Hedef Kalemleri

Merhaba Değerli okurlar;

Bugün sizlere ortalama bir bankacının (özellikle bireysel segment) hedef kalemlerinden bahsetmek istiyorum.

Ülkemizde hala bankacılık anlamında yol alınacak, ulaşılacak hatırı sayılır bir kitle olduğunu okuyor ve araştırdığımızda görüyoruz.

Peki bu bankacılar genelde müşterilerine hangi ürünleri sunarak sahaya çıkıyor,bunları aşağıda maddeler halinde sizlere sunmak istiyorum.

Maddelere geçmeden önce ; unutulmamalı ki; bankacılıkta asıl olan, para toplamak ve ve parayı vermektedir.Yani ihtiyacından fazla parası olan insanlardan toplarken, diğer yandan ihtiyaç duyan insanlara kredi yolu ile bu parayı temin etmektir.

1-Mevduat:Hemen hemen her cinsten parayı hatta, altın ve gümüşü toplamak
2-Kredi:Konut, araç, ihtiyaç ve diğer ticari krediler
3-Nakit Yönetim Ürünleri; Bu kapsama, fatura ve düzenli ödeme talimatları, SSK, Vergi, Bağkur vs. ödemelerini koyabiliriz.
4-Kartlar; Kredi ve Banka Kartları
5-BES:Bireysel Emeklilik Sistemi
6-Sigorta Ürünleri; Elementer DASk-K'tan tutunda kasko hayat vs. aklınıza gelebilecek sigortaların tamamı...
7-Diğer Ürünler; Okul Taksit Ödemeleri, Site tahsilat yöntemleri,POS, Uluslar Arası Para Transfleri,maaş ödemeleri vs.vs. müşteri istekleri ve zamanın getirdiği istekler doğrultusunda uzayıp gider..

Çoğu zaman eleştirilen bankacılık sistemi aslında müşteriler içinde artık olmazsa olmaz ve hayatın tam içinde yer alan kolaylıklar sağlayan, ayrıca gerek kişisel gerekse şirketler açısından ekonomiye yön vermektedir.Bu nedenle de bu ürünlerin anlatılması klasik çözümlerin sunulması bankacılıkta pazarlamacıların asli görevleridir.

Bu bankada pazarlamacılar ne iş yapar dendiğinde, aklınızda birşeylerin oluşması adına bir kaç üründen ve temel olan ürünlerden birazına değinmiş olduk, bu hedef kalemleri bankadan bankaya değişmekle birlikte Mevduat ve Kredi kalemleri her bankanın ana gündemi olduğunu düşünüyorum.

Saygılarımla

Hiç yorum yok: