Hakkımda

3 Kasım 2015 Salı

Bankacılıkta Kalem Kalem Hedef Gerçekleştirme Yolları

BANKACILIKTA MEVDUAT KAZANIM YOLU

Merhaba Değerli Okurlar;

Dünkü yazımızda bazı temel bankacılık ürün kalemlerini ele alarak, bunları kısaca açıklayıp sizler için sıralamıştık..

Bugünden itibaren bu sıralanan ürünlerde hedef gerçekleştirmek için, bir diğer anlamda da performansımızın iyileştirilmesi adına, naçizane bazı yolları sizler ile paylaşacağım.

İlk olarak MEVDUAT kalemini ele almanın faydalı olacağını düşünüyorum.Nedeni ise her bir banka pazarlama, hatta en alt ünvandan en üst ünvana kadar gündemine olan bu ürün  her dönem bankacılıkta  öne çıkıyor ve kıymeti hiç ama hiç azalmıyor.

Mevduat; ürünü özetle kişilerin birikimlerinin bankalara (katılım ve mevduat bankalarına) kazandırılmasıdır.

Öncelikle hedef kitlemizin belirlenmesi çok ama çok önemli çünkü; kitlemizi belirledikten sonra müşterinin pozisyonuna göre stratejilerimizi geliştirmemiz daha kolay olacaktır.

Genel anlamda bankacılıkta pazarlama esnasında; tanıdığımız, bildiğimiz insanların referansları bizlere zor açılacak kapıları kolaylaştıracaktır. Şöyle ki eğer bir müşteriniz veya yakınınız (mevduatı olan) varsa o kişinin aynı şekilde parası olan en az bir veya bir kaç tanıdığı da olacaktır.Bu kişiden diğer kişiye ulaşmak için yardım almanız faydalı olacaktır.Bu taktik aslında sadece mevduat için değil bankacılıkta hatta bir çok pazarlama faaliyetinde etkin ve hala sık kullanılan bir metottur.

Ancak gelişen teknoloji ile internet ortamında da mevduatı olan müşterileri bulmak kolaydır.Örneğin; herhangi bir ev, araba satışı için ilan yayınlayan web siteleri (sahibinden. com veya arabam.com gibi) size ışık olacaktır.Burada iletişim bilgileri yer alan kişilere ulaşarak, bir çay içme fırsatı oluşturabilirseniz, satıştan sonra bu mevduatını nerede kullanacağını, ne yapacağını sizinle paylaşmasını anlattırabilirseniz, sizinde elinizde olan bazı doneler ile o kişiye kazanç kapılarını, getirileri anlatarak , parayı bankanıza kazandırabileceğinizi umit ediyoruz.

Aslında bir çok müşteri birden çok banka ile çalışmakta ve sizinle çalışan müşterinin parası varsa büyük ihtimalle başka banka veya alanda değerlendirdiği parasıda vardır.Bu müşterilerinizi koruyup, ilişkinizi sıkı tutarak,hatta donanımızın var ise onlara yol göstererek ilave mevduatlar isteme ve sonuç alma şansınızda yüksektir.

Ayrıca; unutulmaması gereken bir konuda özellikle mevduat konusunda bulunduğunuz pozisyon ve bankanızın genel politikaları ve markanın bilinirliği yani güven bu noktada öne çıkmaktadır.

Örnekleri çoğaltma şansımız çok fazla ve her kişinin kendince bir pazarlama taktiği olduğunu bilirsiniz.Kendinize özgü bir taktik oluşturduğunuzda, yılmadan ve ısrarla takip ederseniz kazanacağınızı belirtmek isterim.Çünkü mevduatı olan insan nazlıdır, ürkektir, herşeyden etkilenebilir o yüzdende dengeyi iyi sağlayıp, kurumunuza kazandırdığınız bu mevduatı korumanızda çok önemlidir.

Saygılarımla

Hiç yorum yok: